Ferie i det jyske #6 – Bade dag og krabbe fangst

Vi startede dagen ud med at køre hen og se på nogle skibe som min mand og min storebror har set i fjernsynet, nogle af de der fiskere, som jeg på nuværende tidspunkt ikke lige kan huske hvad det program hedder.

Vi kørte så på vejen hjem forbi en virkelig lækker slagter butik, hvor man kunne købe 10 stykker – bland selv grill kød for 150kr.
For vi skulle grille den dag og købe nye kartofler hos en af de mange boder der nu var langs alle landene vejene 😀

Da vi kom hjem, tog vi ned til stranden som lå 1,5 km fra sommerhuset, virkelig lækkert område.
Der var både stand med en masse sten, hvor bådene bliver trukket op og en anden strand lige ved siden af, uden alle de sten.
på den anden side af molen/broen ud i vandet, havde de lavet et børne “bassin”. og der var faktisk en masse krabber i det vand.
Men David og hans far badede, mens vi andre lå og kiggede på inde fra strandkanten.

Laura hyggede sig i sit lille telt, hvor hun fik sand ind, som hun kunne sidde og nulrer lidt med – det var et stort hit!

Efter et par timer var det tid til at tage hjem og gøre klar til aftensmaden, vi spiste udenfor og da det blev tid til at Laura skulle sove, blev manden hjemme og så tog vi andre ned på stranden igen for at se om vi kunne fange krabber, som vi selvfølgelig slap løs igen – for vi var nogle kyllinger, vi ture ikke tage dem op i den spand vi ellers havde med, så vi kunne se på dem, for så at smide dem tilbage i vandet bagefter..
…. så vi kiggede på dem mens de hang i fisken som vi havde kommet på kragen 😀

og aften sluttede af med at David tabte sin tand, som havde været løs i evigheder…..
Og David blev 120 kr rigere 😛
120 Kr tænker du nok, ja det hele startede sidste sommer med at David havde sin første rokketand og så sagde hans onkel at han fik 100kr hvis han fik trukket tanden ud og det gjorde han så.. Så nu holder David bare fast i, hver gang han har tabt en tand, som hans onkel punge ud med 100kr og han har nu tabt 5 tænder og endnu en er løs .. Så en dårlig deal for hans onkel og en god deal for David + tandfeen også kommer forbi med 20kr pr. tand.

Rigtig dejlig dag til jer.
– Sabrina

2 kommentarer til “Ferie i det jyske #6 – Bade dag og krabbe fangst”